آموزش پرداختکاری استیل

آموزش پرداختکاری استیل
آموزش پرداختکاری استیل

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

آموزش پرداختکاری استیل

پرداخت استیل، یک مرحله عملیاتی مهم در صنایع مربوط به استیل است. این فرآیند غالبا با استفاده از مواد شیمیایی و لوازم پرداختکاری ساب پولیش انجام می‌شود. پولیش کاری استیل، عموماً در صنایع مختلف مانند خودروسازی، صنایع غذایی و صنایع لوازم خانگی، کاربرد دارد. در ادامه با چگونگی این فرایند و روش‌های آن، آشنا خواهیم شد.

آموزش انجام پولیش رینگ  و باک کامیون با واکس و گیلانس ساب پولیش چگونه است؟
آموزش انجام پولیش رینگ  و باک کامیون با واکس و گیلانس ساب پولیش چگونه است؟

مراحل پرداخت کاری استیل

برای پرداخت کاری استیل، روش‌های مختلفی وجود دارد. در گذشته، غالبا از روش‎‌های سنگ زنی و هونینگ برای این کار استفاده می‌شد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، روش‌هایی ایجاد شده‌است که می‌تواند همزمان، سرعت پرداخت و کیفیت آن را نیز، افزایش بدهد .پرداخت کاری استیل، به کمک لوازم پرداخت کاری ساب پولیش، طی مراحل زیر انجام می‌شود:

  1. سنباده زنی:

برای شروع فرآیند پرداخت استیل، ابتدا باید ضایعات موجود بر روی آن جدا شوند. این امر با استفاده از سنباده مناسب انجام می‌شود. سنباده مورد نظر، باید از جنس سرامیک یا زیرکونیا و یا پارچه p باشد.

  1. از بین بردن جای خط و خش:

اگر سنباده‌زنی شما موجب شد روی قطعه، خطوطی ایجاد شود، می‌توانید از واکس پرداختکاری ساب پولیش برای گرفتن خش‌ها استفاده کنید.

  1. آینه کاری:

در این مرحله نوبت به گیلانس پرداختکاری می‌رسد. این فرچه نمدی روی دستگاه مخصوص نصب می‌شود و از آن برای پرداخت کاری استیل و سایر فلزات بهره می‌گیرند.

  • دستی:

دستگاه پرداختکاری موشکی ساب پولیش، مینی فرز و …، از مرسوم‌ترین دستگاه‌‌هایی هستند که برای این مورد، می‌توانیم استفاده کنیم.

  • اتوماتیک:

برای انجام این کار به شکل اتوماتیک، نیاز به واکس آبی استیل و واکس سبز پرداختکاری دارید.

مزایای پولیش کاری استیل

پرداخت کاری استیل، موجب ایجاد ویژگی‌هایی مانند جلا و براقیت، استحکام بالا می‌ شود. اگر از روش پرداخت کاری مناسب استفاده کنید، سطح استیل به صورت کامل، تمیز و براق می‌شود و احتیاجی به آبکاری اضافه نخواهد بود. مزایای پرداختکاری استیل، با توجه به نوع آن‌ها، متفاوت است که در ادامه به برخی اشاره خواهیم کرد:

  • رفع ضایعات:

این مورد می‌تواند از مهم‌ترین علل پرداخت استیل باشد. به عنوان مثال، هنگامی که استیل، برش یافته یا عملیاتی خاص روی آن صورت گرفته‌است، امکان دارد ضایعاتی بر سطح آن ایجاد شده باشد. این ضایعات، فقط طی عملیات پرداختکاری استیل با کمک واکس پرداخت و پولیش، رفع می‌شوند.

  • بهبود ترشوندگی:

ترشوندگی، به معنی قابلیت برقراری تماس مایع و جامد است.

  • مقاومت در برابر خوردگی و سایش:

با عملیات پرداخت کاری استیل، مواد سطح آن با اکسیژن ترکیب می‌شوند و یک لایه ایجاد می‌کنند. این لایه، به شکل محافظ عمل کرده و مقاومت استیل را در برابر خوردگی افزایش می‌دهد.

  • مقاومت شیمیایی:

با پرداخت کاری استیل، ویژگی‌هایی مانند مقاومت شیمیایی افزایش می‌یابد.

  • رسانندگی الکتریکی:

قابلیت رسانایی فلز، می‌تواند با پولیش استیل، تغییر یابد.

پودر سنباده و چسب مناسب آن+(معرفی انواع٫مزایا و کاربرد)
پودر سنباده و چسب مناسب آن+(معرفی انواع٫مزایا و کاربرد)

کلام پایانی

پرداخت کاری استیل، به شیوه‌های جدید، می‌تواند سریع‌تر انجام شود و نتیجه آن نیز، مطلوب‌تر است. این عملیات می‌تواند مشخصه‌هایی مانند مقاومت را در سطح استیل افزایش دهد و بر کارایی آن موثر باشد. این نکته قابل ذکر است که در انتهای پرداخت کاری استیل، می‌توانید با استفاده از صابون پولیش، جذابیت محصول خود را دو چندان کنید.

 

 

اشتراک گذاری