دستگاه ویبره پرداختکاری

دستگاه ویبره پرداختکاری
دستگاه ویبره پرداختکاری

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

دستگاه ویبره پرداختکاری

دستگاه ویبره پرداختکاری:از مشکلاتی که صنعتگران از گذشته با آن مواجه بودند، رنگ‌پریدگی یا کدر شدن سطح فلزات و… بود. با بروز شدن تکنولوژی این مشکل توسط پرداختکاری حل شد. با استفاده از آن، می‌توان سطوح فلزی مانند استیل یا غیر فلزی همانند چوب و سنگ را صیقل داد و براق نمود. یکی از دستگاه‌های پرکاربرد در این زمینه، دستگاه ویبره پرداختکاری است که در ادامه توضیح مفصل‌تری درباره آن خواهیم داد.

تعمیر، سرویس، خدمات، سیم پیچی در دستگاه پرداختکاری کجا و چگونه انجام می‌شود؟
تعمیر، سرویس، خدمات، سیم پیچی در دستگاه پرداختکاری کجا و چگونه انجام می‌شود؟

دستگاه ویبره پرداختکاری چیست و چگونه کار می‌کند؟

دستگاه ویبره پرداختکاری همانطور که از نامش پیداست، برای پولیش از آن استفاده می‌شود. طریقه کار آن توسط حرکت  قطعه در یک مسیر کروی شکل و با کمک نیروی گریز از مرکز صورت می‌گیرد. قطعه گفته شده بصورت مکرر روی سطح می‌آید و پس از رسیدن دوباره دفع می‌شود. فرکانسی بین ۹۰۰۰دور تا۳۶۰۰ دور در دقیقه در دستگاه حاکم است. در حقیقت فرکانس تنظیم کننده اصلی است. برای ناصافی‌های کوچک و ظریف از فرکانس پایین استفاده می‌شود و بالعکس. نکته قابل توجه درباره ماده ساینده است. این ماده باید با دقت انتخاب شود. جنس آن می‌تواند از پلاستیک فشرده یا سنگ‌های صیقلی باشد.

از کاربردهای این دستگاه می‌توان به تمیزکاری، اکسیدزدایی یا چربی‌گیری قبل از عمل پولیش‌کاری اشاره کرد. همچنین در صنایع طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، برای براق نمودن آن‌ها  از دستگاه ویبره پرداختکاری استفاده می‌شود.  لوازم پرداختکاری ساب پولیش که یکی از آن‌ها، همین دستگاه ویبره است، از بهترین مارک‌های موجود در این حوزه به شمار می‌روند. بعنوان مثال یکی از دستگاه‌های پرکاربرد دیگر در این بخش، دستگاه پرداختکاری موشکی ساب پولیش است.

بهترین و مهمترین ابزار و لوازم پرداختکاری کدامند؟+چرا باید لوازم پرداختکاری ساب پولیش را انتخاب کنیم؟
بهترین و مهمترین ابزار و لوازم پرداختکاری کدامند؟+چرا باید لوازم پرداختکاری ساب پولیش را انتخاب کنیم؟

انواع لوازم پرداختکاری

وسایل و لوازم مورد استفاده از حوزه پولیش بسیار گسترده است. همانطور که گفتیم دستگاه ویبره پرداختکاری یک وسیله پرکاربرد است. واکس پرداخت و پولیش یکی دیگر از لوازم پرکاربرد است. ابتدا گیلانس پرداختکاری به دستگاه متصل و سپس به آن واکس اضافه می‌کنند. سپس چسب و پس از آن مقداری سمباده کشیده و فلز مورد نظر را پرداخت می‌کنند. واکس پرداختکاری ساب پولیش، دارای انواع مختلف و رنگ‌های متنوع است. رنگ‌هایی همچون واکس آبی استیل، واکس سبز پرداختکاری و رنگ قرمز. از واکس قرمز برای نمدکاری و از رنگ سبز و آبی برای روکاری بیشتر استفاده می‌شود.

یکی دیگر از لوازم پرداخت‌ کاری ساب پولیش، می‌توان به صابون‌های آن اشاره داشت. در مراحل پرداختکاری برای افزایش شدت درخشش سطوح از صابون پولیش استفاده می‌شود. این صابون‌ها نیز در رنگ‌های متنوع به بازار عرضه می‌شوند. شما می‌توانید هم از طریق خرید حضوری و هم از طریق خرید آنلاین و در مدت زمان کم، به این محصولات دسترسی پیدا کنید.

سخن پایانی

هدف ما در این مقاله آشنایی شما با دستگاه ویبره پرداختکاری بود . سعی کردیم در کنار آن، به مهمترین لوازمی که در این حوزه از آن‌ها استفاده می‌شوند هم نگاهی داشته باشیم. بدون شک پرداختکاری از صنایع مهم به شمار می‌رود. زیرا توان احیا و درخشان نمودن سطوح را دارد. در گذشته با کدر شدن سطوح، مجبور به تعویض وسیله بودیم اما امروزه با پرداختکاری و دستگاه‌های ویژه آن از جمله دستگاه ویبره پرداختکاری این مشکل حل شده است.

اشتراک گذاری