راهنمای خرید فرچه کنفی قرمز

راهنمای خرید فرچه کنفی قرمز
راهنمای خرید فرچه کنفی قرمز

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

راهنمای خرید فرچه کنفی قرمز

پرداختکاری همواره جزو مراحل ضروری در تولید قطعات مختلف است. در ادامه این مطلب به معرفی فرچه کنفی قرمز که عضوی الزامی در لوازم پرداختکاری ساب پولیش است می‌پردازیم. فرچه کنفی قرمز جزو آن دسته از لوازمی است که برای صاف و صیقلی کردن سطح فلزات مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل اینکه زیبایی ظاهری و صیقلی شدن سطوح در اکثر مواقع بسیار حائز اهمیت است.

فرچه کنفی پرداختکاری
فرچه کنفی پرداختکاری

موارد مصرف فرچه کنفی

فرچه کنفی قرمز در لوازم پرداخت کاری ساب پولیش یکی از جدیدترین و پرفروش‌ترین‌ها است. اکثر تولیدکنندگان گیلانس پرداختکاری و فرچه کنفی را الویت انتخاب خود قرار می‌دهند. این ابزار، جلا دهنده محصولاتی است که اغلب قطعات فلزی هستند. اگرچه کاربرد فرچه کنفی قرمز بسیار گسترده است اما در موارد زیر بیشترین استفاده را دارد.

  • صنایع آهن و فلز
  • تعمیرات قطعات خودرو در صنعت خودروسازی
  • ساخت قطعات موتور سیکلت
  • صنایع ریخته‌گری
  • ساخت شیرآلات

تفاوت گیلانس پرداختکاری و فرچه کنفی

عده‌ای تصور میکنند که گیلانس با فرچه اختلافی ندارد اما اینگونه نیست. فرچه کنفی قرمز به دلیل جنس سیمی و کنفی‌اش برای سطوح سخت‌تر کاربرد دارد. فرچه پس از آغشته شدن به واکس پرداختکاری ساب پولیش روی سطح محصول کشیده می‌شود. گیلانس پرداخت جنس پارچه‌ای دارد و بهتر است برای سطوح نازک مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع فرچه کنفی پرداختکاری
انواع فرچه کنفی پرداختکاری

تولیدکنندگان فرچه کنفی

فرچه کنفی امروزه توسط تولیدکنندگان مختلفی به بازار جهانی عرضه می‌شوند. هرکدام از سازنده‌های این ابزار آن را برای ویژگی خاصی طراحی کرده‌اند. برای مثال مدل ترک ضخامت بیشتری را دارا است و رنگ قرمز آن برای سطوح سخت به کار می‌رود. همچنین مدل‌های چینی ظرافت و نرمی بیشتری دارند و ریزش آن‌ها کمتر است.

تقسیم‌بندی فرچه‌های پرداختکاری

این کالا در نوع، اندازه و جنس‌های مختلفی تولید می‌شود. در کل فرچه‌ها به جنس‌های کتان، سیمی و کنفی تقسیم می‌شوند. در ادامه انواع مختلف فرچه‌های پرداخت و کارایی آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. متقاضیان خرید این کالا ابتدا باید هدف و محصول خود را جهت پرداختکاری مشخص کنند، سپس از میان انواع فرچه انتخاب خود را انجام دهند.

  1. فرچه کتان پرداخت‌کاری: این نوع فرچه معمولا برای فلزاتی مانند استیل مورد استفاده قرار می‌گیرند و جنس آن‌ها از کتان است.
  2. فرچه هزارلا قرمز: این نوع فرچه که جنس کنفی دارد برای صیقلی کردن سطوح با سختی متوسط و پایین‌تر کاربرد دارد.
  3. فرچه هزارلا آبی: این فرچه برای سطوح با سختی بالا، به دلیل وجود لایه‌های متعدد و زبراستفاده می‌شود
  4. فرچه هزارلا سفید: این نوع فرچه برای زدودن گرد و غبار ساخته شده و نرم و لطیف است.
  5. فرچه سیمی پرداخت: فرچه‌های سیمی در صنعت‌های مختلف استفاده می‌شود. این محصول از آلیاژهای کربن ساخته می‌شود و دربرابر عوامل مختلف بسیار مقاوم است. همچنین جنس این کالا طوری تنظیم شده است که دربرابر واکنش‌های شیمیایی مقاوم باشد.

انواع دستگاه‌های پرداختکاری

برای پرداختکاری مهم‌ترین ابزاری که نیاز دارید یک دستگاه است. با پیشرفت تکنولوژی تهیه و استفاده از ابزار پرداخت‌کاری نقش به سزایی در فروش و ارائه محصولات دارد. از سطوح فلزی گرفته تا چوبی و سنگی برای حفظ زیبایی پرداختکاری امری واجب است. این دستگاه‌ها از انواع مختلفی تشکیل شده‌اند که در ادامه به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.

مورد اول دستگاه پرداختکاری موشکی ساب پولیش تک فاز است. این دستگاه به راحتی با برق شهری کار می‌کند و تعمیرات آن راحت و قابل دسترسی است. مورد دوم دستگاه پرداختکاری موشکی سه فاز است که هزینه تعمیر و نگهداری بیشتری دارد. سومین مورد دستگاه پرداختکاری خرطومی است که برای مواقعی که امکان جابه‌جایی محصول وجود ندارد استفاده می‌شود.

همه چیز درباره واکس پرداخت‌کاری

استفاده از واکس پرداخت و پولیش در کنار فرچه کنفی امری ضروری است. واکس‌های پرداختکاری که به عنوان صابون پولیش هم شناخته می‌شوند انواع مختلفی دارند اما در کل دو دسته اصلی وجود دارد. دسته اول واکس‌های زیر کار و دسته دوم واکس‌های رو کار هستند. دسته رو کارها در ابتدای مراحل پرداخت استفاده می‌شوند و دسته زیر کارها در مراحل انتهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تفاوت رنگ انواع صابون پرداختکاری

در این قسمت می‌خواهیم صابون‌های پرداختکاری را از نظر رنگ بررسی کنیم. واکس پرداختکاری ساب پولیش به رنگ‌های متنوعی تقسیم می‌شود که هر کدام کارایی منحصر به فرد خود را دارا هستند. شما با توجه به هدف و محصول خود باید رنگ صابون مورد نظر خود را انتخاب کرده و تهیه کنید.

  • واکس سفید رنگ: این واکس معمولا برای استفاده در صنایع سنگ عرضه می‌شود.
  • واکس آبی رنگ: این نوع واکس برای پرداخت فلزات کاربرد دارد، حتی در برخی موارد واکس ابی استیل هم نامبرده می‌شود.
  • واکس قرمز رنگ: این نوع واکس برای صیقلی کردن خط و خش‌های باقیمانده از نمد کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • واکس سبز رنگ: واکس سبز پرداختکاری هم مانند واکس آبی برای فلزات کاربردی است. با این تفاوت که صابون سبز خش بری کمتری نسبت به آبی دارد.

قیمت فرچه کنفی

قیمت فرچه کنفی با توجه به نوع فرچه تعیین می‌شود. نوع فرچه هم با توجه به محصولی که باید پرداخت شود انتخاب می‌شود. اگر محصول شما فلزی معمولی است و شما فرچه سخت تهیه کنید باعث آسیب دیدگی سطح محصول می‌شوید. اگر برای محصول سخت خود فرچه نرم استفاده کنید تاثیری در خط و خش‌ها نخواهد داشت. پس باید با توجه به سطح مورد نظر خودتان این ابزار را تهیه بفرمایید. البته قیمت فرچه کنفی قرمز بستگی به نوسانات بازار هم دارد، به دلیل اینکه همواره قیمت ارز و میزان واردات قابل پیش‌بینی نیست.

کلام پایانی

خرید فرچه کنفی قرمز همواره بستگی به کالای شما و ویژگی‌های آن دارد. ابتدا باید هدف خود را از خرید این محصول مشخص کنید سپس اقدام به خرید آن نمایید. در این مقاله انواع فرچه، انواع دستگاه پرداخت و انواع واکس را معرفی کردیم. همچنین درباره موارد مصرف انواع فرچه صحبت کردیم. از اینجا به بعد انتخاب با شما است. هر محصولی که فکر می‌کنید مناسب

اشتراک گذاری