زیر نواری چه کاربردی در پرداختکاری دارد؟

زیر نواری چه کاربردی در پرداختکاری دارد؟
زیر نواری چه کاربردی در پرداختکاری دارد؟

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

زیر نواری چه کاربردی در پرداختکاری دارد؟

یکی از ابزارهای قابل استفاده در زمینه پرداختکاری که برای صیقلی دادن انواع سطوح فلزی به‌کار گرفته می‌شود، زیر نواری است. البته، برای پرداختکاری انواع قطعات فلزی و ساخت وسایل زینتی، از این محصول پیش از آب‌کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این محصول سبب می‌شود که سطوح موردنظر به همراه واکس‌ پرداخت و پولیش به شکل کامل درخشان شوند.

این ابزار در زمان استفاده از سمباده نواری و لوازم پرداختکاری ساب پولیش، نقش مهمی را برعهده خواهد داشت. به‌کارگیری این محصول سبب می‌شود تا از پارگی سمباده نواری براثر فشار جلوگیری به عمل آید. چراکه جنس این سمباده از پارچه بوده اما زیر نواری از پلاستیکی تولید می‌شود.

 اسکاج صنعتی چیست؟+مهمترین ویژگی اسکاج چه مواردی میباشد؟
اسکاج صنعتی چیست؟+مهمترین ویژگی اسکاج چه مواردی میباشد؟

مشخصات فنی و مزایای زیر نواری

تمامی زیر نواری‌ها از جنس پارچه و پلاستیک تولید شده که هریک از این محصولات براساس نیاز، ابعاد متفاوتی دارند. البته، این محصول معمولا با رنگ مشکی تولید شده تا از سنباده نواری متمایز شود. یک زیر نواری با ابعادی معادل ده تا چهل سانتی‌متر و به شکل گِرد ساخته می‌شود و باتوجه به نیاز، سلیقه شخصی و محصول موردنظر، انتخاب می‌شود. خصوصیات و مزایای استفاده از زیر نواری در پرداختکاری عبارتند از:

  • دارای مقاومت بالا
  • متریال باکیفیت
  • انعطاف‌پذیر
  • جلوگیری از پارگی سنباده نواری
  • قیمتی مناسب
  • بهبود نتیجه نهایی

کاربرد زیر نواری در پرداختکاری

یکی از کاربردهای عمده زیر نواری، در براق کردن محصولات دکوری و تزئینی است. این محصولات شامل پایه کابینت، انواع دستگیره، ظروف مسی، سینی و قاشق و چنگال است. همان‌گونه که عنوان شد، این ابزار پرکاربرد برای انجام دادن وظیفه خود، پشتیبان سنباده و غلتک نواری است.

به این علت که سنباده نواری نسبت به زیر نواری با متریال ضعیف‌تر تولید می‌شود. همین موضوع سبب می‌شود تا در هنگام استفاده از این ابزار، از آسیب دیدن سنباده نواری بر اثر فشار پیشگیری شود. برای قرار دادن سنباده نواری روی دستگاه پرداختکاری موشکی ساب پولیش، یک سر آن را باید به توپی غلطکی متصل کرد. همچنین، سردیگر آن به زیر نواری وصل شده تا بتواند به شکل دوار چرخش کند.

سنباده نواری چوب + قیمت و مشخصات انواع سنباده‌های چوب
سنباده نواری چوب + قیمت و مشخصات انواع سنباده‌های چوب

نحوه استفاده از زیر نواری

از این لوازم پرداخت کاری ساب پولیش، پیش از انجام مرحله آبکاری استفاده می‌شود. سپس، سطح موردنظر را توسط صابون پولیش  صیقلی و پرداخت کاری می‌کنند. این نوع پرداختکاری برای درخشان کردن اغلب قطعات فلزی و غیر فلزی استفاده می‌شود.

برای شروع کار، در ابتدا باید تمامی نکات ایمنی را رعایت کنید. سپس، سطح موردنظر یا قطعه کار را توسط نمد و واکس آبی استیل، پولیش کنیم. این‌کار به این دلیل انجام می‌شود که زنگ یا زبری موجود روی سطوح، ناشی از خط تولید، کمی رفع شود. سپس، با فرچه و واکس‌ پرداختکاری ساب پولیش، پرداختکاری را انجام می‌دهیم. در پایان توسط یک گیلانس پرداختکاری و واکس سبزپرداختکاری، پرداختکاری و صیقل کردن نهایی صورت می‌گیرد.

پس از انجام مراحل بالا، سطح یا قطعه کار آماده مرحله آبکاری است. خروجی این مرحله، سطحی صیقلی و زیبا خواهد بود. البته، در این شیوه می‌توان با توجه به قطعه یا سطح مدنظر، فرچه سیمی یا سمباده نواری مناسب را نیز به‌کار برد.

اشتراک گذاری