صابون پرداخت کاری چیست و نحوه خرید آن به چه صورت است؟

صابون پرداخت کاری چیست و نحوه خرید آن به چه صورت است؟
صابون پرداخت کاری چیست و نحوه خرید آن به چه صورت است؟

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

صابون پرداخت کاری چیست و نحوه خرید آن به چه صورت است؟

صابون پرداخت کاری یا صابون پولیش، یک ترکیب شیمیایی است که برای براق کردن و پرداخت سطوح مختلف فلزی و غیرفلزی استفاده می‌شود. این صابون‌ها، دارای ذرات ساینده و مواد خاصی هستند که به کمک دستگاه‌ پرداخت کاری، سطح مورد نظر را صیقلی می‌کنند. این صابون‌ها به شکل بلوک یا خمیر تولید شده و به دستگاه پرداختکاری موشکی ساب پولیش متصل می‌شوند. سایت ساب پولیش، در زمینه فروش صابون پرداخت و همچنین سایر لوازم پرداختکاری، جزو ارائه‌دهنده‌های برتر محسوب می‌شود.

واکس پرداختکاری چیست؟+استعلام قیمت
واکس پرداختکاری چیست؟+استعلام قیمت

ویژگی‌های صابون پرداخت کاری

صابون‌های پرداخت کاری دارای ویژگی‌ها و خصوصیات خاصی هستند که از آن‌ها در فرآیند پولیش و پرداخت‌‌کاری استفاده می‌شود. این صابون‌ می‌تواند در کنار ابزارهایی مانند نمد، اسکاج صنعتی و سنباده، عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این صابون‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مواد شیمیایی ساینده مناسب:

حاوی ذرات ساینده‌ای که بسته به نوع صابون، از زبر تا نرم متغیر هستند و برای از بین بردن لایه‌های سطحی، صاف کردن و براق کردن سطوح به کار می‌روند.

  • ایجاد براقیت:

قابلیت ایجاد سطحی براق و صاف که ظاهر زیباتر و درخشان‌تری به قطعات می‌بخشد.

  • سازگاری با انواع مواد:

انواع گوناگون صابون پرداخت کاری، برای موادی مشابه فلزات گرانبها، آلومینیوم، استیل، پلاستیک تولید می‌شوند تا بهترین نتیجه را برای هر نوع ماده فراهم کنند.

  • کاهش دادن حرارت:

حرارت تولید شده در حین فرآیند پولیش را کاهش می‌دهد و بدین طریق، از آسیب دیدن قطعه جلوگیری می‌کند.

  • ضد لکه:

بسیاری از این صابون‌ها به صورتی طراحی شده‌اند که پس از مصرف، لکه‌ی ناخواسته‌ای بر روی سطح قطعه بر جای نگذارند.

  • استفاده آسان:

به سهولت به دستگاه‌های پولیش متصل می‌شوند و به پرداختگران امکان می‌دهند تا به طور موثر و یکنواخت از آن‌ها استفاده کند.

  • افزایش طول عمر قطعات:

مقاومت قطعات در برابر خوردگی، زنگ‌زدگی و سایر عوامل تخریبی، با استفاده از صابون پولیش در ایجاد سطحی براق، افزایش می‌یابد.

  • کارایی زیاد:

فرمولاسیون خاص این صابون‌ها موجب می‌شود که کارایی بسیار بالایی در فرآیند پرداخت و پولیش داشته باشند، و در زمان کوتاه‌تری به نتیجه مطلوب برسند.

  • سازگاری با محیط زیست:

بعضی از انواع صابون‌های پرداختکاری، به شکلی طراحی شده‌اند که تجزیه‌پذیر بوده و کمترین آسیب محیطی را داشته باشند.

خمیر پولیش چیست؟+(نحوه استفاده و مزیت آن در صنعت پولیش)
خمیر پولیش چیست؟+(نحوه استفاده و مزیت آن در صنعت پولیش)

جنس صابون پرداخت کاری

صابون پرداخت کاری یا همان واکس پرداخت و پولیش، یکی از مکمل‌های پولیش کاری با نمد،گیلانس و غیره است. صابون پرداخت کاری از نظر جنس، در دو نوع «زیرکار» و «روکار» وجود دارد که هر یک، در زمینه‌ای مخصوص مورد استفاده قرار می‌گیرد .صابون پرداخت زیرکار، حاوی چربی و زبری بالایی هست و برای سطوح آسیب دیده یا آماده کردن یک سطح  پیش‌از مرحله پایانی پرداخت کاری، استفاده می‌شوند. مدل روکار نرم‌تر هست و برای صیقل نهائی قطعات گوناگون به کار می‌رود.

 انواع صابون پرداخت کاری از نظر رنگ

صابون پرداخت کاری یا همان واکس پرداختکاری ساب پولیش، در عملیات پولیش کاری، تاثیر بسزایی دارد.صابون پرداخت کاری، دارای انواع مختلفی است و هر کدام برای متریالی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. این صابون‌ها، بسته به نوع ماده و کاربرد مورد نظر، هر یک با رنگی خاص نشان داده می‌شود. رنگ‌های موجود برای صابون پرداخت کاری و موارد استفاده‌ی هر کدام، به صورت زیر است:

  • صابون آبی:

واکس آبی استیل، کارایی زیادی در پولیش و جلادهی دارد و کاربرد آن، اکثرا در مراحل پایانی کار است. از این صابون، برای پرداخت نهایی و ایجاد جلا و براقیت در سطوح فلزی، از جمله استیل، آلومینیوم، برنج، فولاد و برنز استفاده می‌شود.

  • صابون سبز:

این صابون پرداخت کاری، بر روی فلزاتی مشابه برنج، مس و آلومینیوم استفاده می‌شود و به براق شدن و جلای بیشتر آن‌ها کمک می‌کند. البته قابل ذکر است که واکس سبز پرداختکاری، جلادهی و براقیت کمتری نسبت به آبی دارد.

  • صابون قرمز:

برای آماده‌سازی سطح و کاربرد در فلزات رنگی، مناسب است.

  • صابون صورتی:

به همراه فرچه کنفی، از لوازم پرداختکاری ساب پولیش محسوب می‌شود و برای برش کاربرد دارد.

  • صابون سفید :

برای پرداخت سطوح سنگ تراورتن و مرمر مناسب است.

  • صابون مشکی :

صابون پرداخت از نوع زیر کار محسوب می‌شود و برای خش‌بری و کمک به لایه برداری از روی سطوح کاربرد دارد.

نحوه استفاده از صابون پرداخت کاری

نحوه استفاده از صابون پرداختکاری برخلاف تصور اکثر افراد، بسیار راحت است. برای آماده کردن صحیح صابون پرداخت کاری، باید طبق مراحلی پیش بروید. ابتدا سطح مورد نظر برای پرداخت کاری را کاملا تمیز کنید تا از وجود هرگونه گرد و غبار و آلودگی، اطمینان حاصل کنید. بسته به نوع صابون پرداخت کاری و دستورالعمل تولیدکننده، شاید احتیاج باشد آن را با آب یا مایع دیگری ترکیب کنید تا حالت خمیری بدست آید.

اگر صابون پرداخت کاری به صورت قالب جامد است، باید با کمک ابزاری مناسب، مقداری از آن را جدا کنید. سپس با آب یا مایعی دیگر مخلوط کنید تا خمیر یکنواختی حاصل شود. پس از آماده‌سازی خمیر، می‌توانید با کمک ابزارهای مناسب مثل فرچه، آن را روی سطح مورد نظر بمالید و پرداختکاری را انجام دهید.

نکات ایمنی هنگام استفاده از صابون پرداخت کاری

سعی کنید همواره در هنگام کار با صابون پرداخت کاری، از دستکش برای محافظت دستان خود استفاده کنید. از تماس صابون پرداخت، با چشم‌ها و پوست خود اجتناب کرده و برای پیشگیری از آسیب به چشم‌هایتان، از عینک مخصوص صابون پرداختکاری استفاده کنید. همچنین می‌توانید لباس کار پارچه‌ای مخصوص، بر تن داشته باشید. محل کار پرداختکاری، باید دارای تهویه مناسب، برای جلوگیری از استشمام مواد مضر باشد. استفاده از ماسک یکبار مصرف نیز، برای پیشگیری از ورود هر نوع ذرات ریز و درشت، توصیه می‌شود.

کلام پایانی

در این مقاله، با انواع صابون‌ پرداختکاری و موارد مصرف هرکدام آشنا شدید. برای عرضه محصولاتی با کیفیت به بازار، پیشنهاد ما به شما، استفاده از صابون‌های پرداخت کاری ساب پولیش است. با خرید از این برند، درواقع شما در مصرف صابون صرفه جویی کرده‌اید، چون از ریزش اندکی برخوردار است. همچنین با بهره مندی از کیفیتی فوق‌العاده در حین مصرف، محصول تولیدی خود را با رضایت کامل خریدار، به فروش خواهید رساند. ارائه انواع لوازم پرداخت کاری ساب پولیش با قیمت و کیفیت مناسب، همواره سرلوحه ماست.

اشتراک گذاری