معرفی لوازم پرداختکاری طلا

معرفی لوازم پرداختکاری طلا
معرفی لوازم پرداختکاری طلا

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

معرفی لوازم پرداختکاری طلا

امروزه صنعت پرداخت یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین صنایع جهان است. برند‌های مختلفی در این صنعت وجود دارد که لوازم پرداختکاری ساب پولیش یکی از معتبرترین و رسمی‌ترین برند‌های پولیش محسوب می‌شود. پولیش طلا یک فرآیند صنعتی است که در آن از ابزار‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای تمیز کردن سطح طلا استفاده می‌شود تا آن را براق و صاف کند و ناخالصی‌ها را از بین ببرد. از این فرآیند برای بهبود زیبایی و ظاهر طلا و جواهرات استفاده می‌شود. لوازم پرداختکاری طلا با در نظر گرفتن دقت و کارایی بالا به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بتوانید سطح فلز را به بهترین نحو تمیز کنید.

منظور از پرداخت طلا چیست؟
منظور از پرداخت طلا چیست؟

منظور از پرداخت طلا چیست؟

برای صیقل دادن جواهرات از ابزار و موادی مانند کاغذ سنباده، نمد، گیلانس پرداختکاری و سایر ابزار‌های خاص استفاده می‌شود. این ابزار و تجهیزات در مرحله‌های مختلف پرداخت لا از جمله تمیزکاری، صیقل دادن و بهبود سح پرداخت کمک می‌کند. طلا کاری علاوه بر افزایش زیبایی و کیفیت طلا باعث بهبود مقاومت سطح و مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی می‌شود. این فرآیند برای تولید طلا و جواهرات با کیفیت و استحکام بالا بسیار مهم است و در صنعت جواهرسازی کاربرد فراوانی دارد. کاربرد لوازم پرداخت کاری ساب پولیش در زیبایی ظاهر طلا بسیار مهم هستند زیرا در صورت عدم استفاده از آن‌ها سطح طلا ناصاف و ناهموار می‌شود. یکی از دلایل اصلی پرداخت طلا، آمادگی آن برای پولیش است.

لوازم پرداختکاری طلا
لوازم پرداختکاری طلا

لوازم پرداختکاری طلا

تجهیزات پولیش یکی از مهمترین عملیاتی است که بر روی قطعات طلا انجام می‌شود. استفاده صحیح از این ابزار‌ها برای از بین بردن ناخالصی‌های فلزی در این عملیات بسیار مهم است. در این بخش از مقاله به معرفی انواع لوازم پرداختکاری طلا می‌پردازیم.

چرخ پولیش (Polishing Wheel)

چرخ‌های پولیش از ترکیبی با عملکرد بسیار انعطاف‌پذیر، مواد لاستیکی سخت و اکسید سریم با کیفیت بالا ساخته شده‌اند. این چرخ‌های با پارچه‌های مخصوصی پوشانده شده‌اند که برای صیقل دادن سطح طلا استفاده می‌شود.

پد پولیش طلا

استفاده از ابزار مناسب برای انجام کار پولیش و طلاکاری مهم است. پد پولیش نوعی پارچه یا اسفنج است که روی پولیش قرار می‌گیرد و آن را جلا می‌دهد. این لوازم پرداختکاری طلا چندین مدل دارند و هر کدام از مواد خاصی ساخته شده‌اند.از پد پولیش برای صیقل دادن قطعات طلا با ساینده‌های مخصوص استفاده می‌شود. یکی دیگر از ابزار مهم در پرداخت و پولیش طلا، دستگاه پرداختکاری موشکی ساب پولیش است.

سنگ پولیش و پرداخت طلا

اولین قدم در صیقل دادن طلا استفاده از سنگ ساینده سرامیکی است. در مرحله بعد از سنگ پلیمری خشن یا برش رویه استفاده می‌شود. سپس از سنگ پلیمری صاف استفاده می‌کنیم که هر فرآیند ۲ ساعت طول می‌کشد.

ساچمه استیل پرداخت طلا

ساچمه استیل ابزاری مؤثر برای بهبود و صیقل دادن سطوح فلزی مانند قطعات طلا، آلومینیوم، استیل و برنج به همراه شامپو پولیش فلز است. این ترکیب ابزاری مفید برای تولید براقیت بالا و بهبود ظاهر قطعات طلا است.

صابون پولیش منزرنا  قهوه ای

از صابون پولیش منزرنا می‌توان برای پرداختکاری، پولیش، چربی زدایی و صیقل دادن سطوح ساخته شده از فلزات گرانبها مانند طلا، آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، برنج یا روکش چوب استفاده کرد.

فرچه پرداختکاری طلا

فرچه پولیش یکی از لوازم پرداختکاری طلا در صنعت پولیش است و به راحتی تمامی برجستگی‌ها و ناهمواری‌های سطح را از بین می‌برد.

دستگاه پولیش طلا چه ویژگی هایی دارد؟

ابزار‌های پرداخت طلا باید دارای ویژگی‌های منحصر‌به فردی باشند تا بتوانند فرآیند پرداخت طلا را آسان‌تر انجام دهند. در این‌جا شما را با ویژگی‌های لوازم پولیش طلا آشنا می‌کنیم.

  • جنس دستگاه

دستگاه باید از مواد باکیفیت و مقاوم در برابر تماس با مواد شیمیایی مورد استفاده در فرآیند پرداخت استفاده کند. اگر از ماشین‌های پولیش گرد استفاده می‌کنید، برای محافظت در برابر سایش باید از پلی اورتان ساخته شوند.

  • سهولت استفاده و نگهداری

استفاده و نگهداری لوازم پرداختکاری طلا باید ساده و آسان باشد تا اپراتور تجهیزات بتواند به راحتی از آن استفاده کند و نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر نداشته باشد. از واکس پرداختکاری ساب پولیش علاوه‌ بر پولیش فلزاتی مانند آهن و سنگ، برای پولیش طلا نیز استفاده می‌شود.

  • قابلیت تنظیم تجهیزات پولیش

تجهیزات باید بتوانند سرعت و فشار کاری را برای بهینه‌سازی فرآیند با توجه به نوع و ضخامت طلا یا جواهرات تنظیم کنند.

  • دقت و کارایی لوازم

تجهیزات باید قابلیت پرداخت کاری بر روی سطوح طلا و جواهرات را با دقت و یکنواختی بالا داشته باشد تا نتیجه نهایی صاف و براق باشد. واکس پرداخت و پولیش از جمله لوازم پرداختکاری است که سطوح را با کارایی بالا صیقل می‌دهد.

  • تضمین کیفیت دستگاه

طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های پرداخت وجود دارد و دستگاهی که می‌خواهید استفاده کنید ممکن است با نیاز‌های شما مطابقت نداشته باشد. برای این کار کارشناسان فروشگاه ما در مورد تجهیزات به شما مشاوره تخصصی می‌دهند .

  • سیستم خنک‌کننده

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد و آسیب به دستگاه و قطعات، وجود سیستم خنک‌کننده برای دستگاه مهم است.البته در بیشتر موارد داشتن سیستم خنک‌کننده ضروری نیست.

  • گارانتی و خدمات پس از فروش

اکثر فروشگاه‌ها و شرکت‌های فروش لوازم پرداختکاری طلا یک سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش برای دستگاه‌های پرداخت ارائه می‌دهند.

بهترین دستگاه‌های پرداخت طلا در ایران 

مجموعه‌ای از دستگاه‌های پولیش طلا برای پوشش تمام نیاز‌های یک طلافروش یا طلاساز، جهت صیقل دادن و روشن کردن جواهرات گران‌بها به دستگاه‌های زیر نیاز دارند.

  • دستگاه پرداخت رومیزی توربو
  • دستگاه پولیش یک‌طرفه ایستاده المان
  • پولیش رومیزی بزرگ المان
  • تجهیزات پرداخت رومیزی LAP
  • دستگاه پولیش دوطرفه ایستاده
  • دستگاه پرداخت رومیزی کوچک المان
  • دستگاه پولیش دو طرفه المان

سخن آخر

استفاده از مواد و روش‌های خاص موجود در پرداختکاری طلا می‌تواند بهترین گزینه برای حفظ درخشش و زیبایی طلا باشد. این روش‌ها به صورت حرفه‌ای طلا را جلا می‌دهند و از آسیب دیدن سطح طلا جلوگیری می‌کنند. به طور کلی اگرچه انجام طلاکاری در منزل وسوسه‌انگیز است، اما توصیه می‌شود برای حفظ طلا و ارزش آن از روش‌های حرفه‌ای، مواد خاص و لوازم پرداختکاری طلا استفاده کنید. واکس ابی استیل و واکس سبز پرداختکاری از جمله لوازم پولیش هستند که در پرداختکاری انواع فلزات و قطعات طلا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

اشتراک گذاری