نحوه استفاده و مزیت و کاربرد خمیر پولیش

 نحوه استفاده و مزیت و کاربرد خمیر پولیش
 نحوه استفاده و مزیت و کاربرد خمیر پولیش

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

 نحوه استفاده و مزیت و کاربرد خمیر پولیش

نحوه استفاده و مزیت و کاربرد خمیر پولیش:یکی از مهمترین دلایلی که باعث درخشندگی قطعات فلزی و استیل می‌شود استفاده از خمیر پولیش است. برای اینکه سطوح قطعات مختلف براق و شفاف شوند باید از لوازم پرداختکاری ساب پولیش استفاده کرد. لوازم مختلفی مثل نمد، اسکاج و….باعث افزایش درخشندگی سطوح قطعات می‌شود. علاوه بر این تجهیزات برخی دیگر از لوازم پرداخت کاری ساب پولیش هستند که باید در مرحله‌ی آخر پرداختکاری استفاده کرد مثل خمیر پولیش، صابون گیلانس و….با استفاده از این تجهیزات می‌توان کوچکترین ناهمواری‌ها و خط و خطوط را از بین برد. خمیر پولیش یکی از مهمترین محصولات است که بسیاری از صنعتگران از آن استفاده می‌کنند. در این مقاله با نحوه‌ی استفاده از خمیر پولیش و مزایای آن آشنا می‌شویم.

واکس پرداخت کاری فلزات چیست و چه کاربردی دارد؟
واکس پرداخت کاری فلزات چیست و چه کاربردی دارد؟

خمیر پولیش چیست؟

خمیر پولیش موادی است که در پرداختکاری از آن استفاده می‌کنند. این خمیر خاصیت براق کنندگی و جلا دهندگی بالایی دارد. از نظر فرمولاسیون این ماده به گونه‌ای است که با واکس پرداخت و پولیش و صابون پولیش ‌و گیلانس پرداختکاری تمایز دارد. از خمیر پولیش در مرحله‌ی آخر پرداختکاری برای صاف و صیقلی شدن سطوح قطعات فلزی و استیل استفاده می‌شود. از ویژگی‌های این خمیر می‌توان به شفافیت و درخشندگی بالا و اینکه یک لایه‌ی حفاظتی روی سطوح قطعات فلزی و استیل ایجاد می‌کند، اشاره کرد.

فرمولاسیون خمیر پولیش پرداختکاری

موادی که در خمیر پولیش استفاده می‌شود تا باعث افزایش کیفیت روی محصول شود، مواد شیمیایی متعددی است. مواد معدنی و آلی ساختار اصلی خمیر پولیش است. از مهمترین افزودنی‌های دیگر که در این مواد به کار می‌رود، عبارتند از:

  • کربنات سدیم
  • گچ
  • آلومینیوم
  • هیدرواکساید
  • آب
  • و چربی‌های حیوانی

مزایای استفاده از خمیر پولیش در پرداختکاری

به طور کلی استفاده از خمیر پولیش در پرداختکاری باعث صیقل دهی، تمیز کردن و حفظ زیبایی سطوح قطعات فلزی می‌شود. مصرف خمیر پولیش چند منظوره است که می‌تواند باعث افزایش ارزش و ظاهر قطعات فلزی و… شود. برای کار پرداختکاری حتما باید از ابزارهای مختلفی مثل دستگاه پرداختکاری موشکی ساب پولیش استفاده کنید. در ادامه مزایای استفاده از خمیر پولیش را شرح می‌دهیم:

  • از بین بردن خراش‌های ریز و سطحی: به کمک خمیر پولیش می‌توان خراش‌های ریز و سطحی را از بین برد و سطح را به حالت اولیه برگرداند.
  • حفظ زیبایی و براقیت سطح فلزی: در صورتی که با یک روند منظمی از خمیر پولیش استفاده کنید، علاوه بر حفظ زیبایی و براقیت سطوح فلزی، باعث افزایش طول عمر فلزات هم می‌شود. چون مانع از زنگ زدگی و خوردگی فلزات می‌شود.
  • استفاده راحت و آسان: استفاده از خمیر پولیش بسیار راحت و آسان است. مقدار کمی خمیر روی سطح فلزی بریزید و با حرکت دایره‌ای آن را پولیش کنید.
  • استفاده چند منظوره: شما می‌توانید از خمیر پولیش برای انواع مختلف فلزات، برنج، مس، استیل و آلومینیوم استفاده کنید.
  • افزایش ارزش و ظاهر فلزات: همانطور که در بالا هم گفته شد، به کمک خمیر پولیش می‌توانید ارزش و ظاهر فلزات را افزایش دهید.
تفاوت صابون پرداختکاری و صابون گیلانس چیست؟
تفاوت صابون پرداختکاری و صابون گیلانس چیست؟

نحوه‌ی استفاده از خمیر پولیش در پرداختکاری

نحوه استفاده از خمیر پولیش به نوع خمیر و سطحی که می‌خواهید پولیش کنید بستگی دارد. استفاده از خمیر پولیش فلزات به روش زیر است.

  1. پاکسازی سطوح: ابتدا باید سطح مورد نظر را به کمک شویند‌های مناسب از هر گونه چربی، گرد و غبار و سایر الودگی‌ها کاملا تمیز کنید و بعد با یک دستمال کامل آن را خشک کنید. این مرحله باید بادقت و به درستی انجام شود.
  2. خمیر را آماده کنید: قبل از شروع کار، باید خمیر را آماده کنید. با توجه به کاری که می‌خواهید انجام دهید باید خمیر را با آب مخلوط کنید. سعی کنید حتما طبق دستورالعمل پیش بروید تا خمیر بهتری داشته باشید.
  3. استفاده از خمیر: در این مرحله مقداری از خمیر را روی سطح مورد نظر قرار دهید. با استفاده از یک اسفنج فلزی یا پارچه نرم و تمیز، خمیر پولیش را به حالت یکنواخت و با حرکت دایره‌ای روی سطح فلزی پخش کنید. سعی کنید فشار زیادی روی سطح وارد نکنید تا سطح فلزی آسیب نبیند.
  4. تمیزکاری: بعد از اینکه سطح فلزی به طور کامل پولیش شد، با یک دستمال میکروفایبر خمیر باقی‌مانده روی سطح را پاک کنید. گاهی لازم است که سطح را با آب داغ شستشو دهید تا خمیر بطور کامل پاک شود. سپس با یک دستمال نرم و تمیز سطح را خشک کنید تا سطح درخشنده و براق شود. در نهایت یک سطح صاف و براق را با کمک خمیر پولیش خواهید داشت.

تفاوت واکس پرداختکاری و خمیر پولیش در پرداختکاری

یکی از ابزارهای مهم و کاربردی برای صیقلی کردن سطوح فلزی، واکس پرداختکاری ساب پولیش است. از واکس پرداختکاری بعد از اتمام کار پولیش استفاده می‌شود تا تمام خط و خطوط و ناهمواری‌ها از بین رود. واکس ابی استیل برای فلزاتی مثل طلا، نقره، پلاتین و…..بکار برده می‌شود. واکس سبز پرداختکاری برای فلزاتی مثل برنج، آلومینیوم و مس استفاده می‌شود و باعث درخشندگی و براق شدن بیشتر سطح فلزی می‌شود. خمیر پولیش هم همان واکس پرداختکاری ساب پولیش است اما مایع است‌ و برای استفاده در دستگاه اتوماتیک و دستگاه پرداختکاری موشکی ساب پولیش بکار می‌رود. واکس پرداختکاری به شکل جامد است و بطور غیر اتوماتیک استفاده می‌شود.

نحوه نگهداری از خمیر پولیش

بهتر است خمیر پولیش را به دور از نور مستقیم خورشید و در سایه نگهداری شود. شما می‌توانید این محصول را تا پنج سال پس از تولید استفاده کنید. نکته مهم که باید بدانید اینکه، اگر این محصول در طولانی مدت روی پوست بماند، پوست دچار خشکی و ترک خوردگی می‌شود. در هنگام استفاده از خمیر پولیش حتما از عینک و دستکش مخصوص استفاده کنید و هرگز از دخانیات استفاده نکنید. بعد از استفاده درب محصول را محکم ببندید تا خشک نشود.

سخن پایانی

خمیر پولیش پرداختکاری عملکرد خوبی در درخشندگی فلزات دارد. این محصول یکی از مواد الزامی در مرحله پایانی پرداختکاری است که دارای برندهای مختلفی است و مورد استفاده اکثر صنعتگران قرار گرفته است. استفاده از خمیر پولیش مزایایی بسیاری از جمله: استفاده آسان، حفظ درخشندگی و براقیت سطح فلزی، از بین بردن خراش‌های ریز و….. دارد. ترکیبات خمیر پولیش از آب، گچ، آلومینیم، کربنات سدیم و سایر مواد مورد نیاز در ساختار آن است.

اشتراک گذاری