نمد پرداختکاری ترک

نمد پرداختکاری ترک
نمد پرداختکاری ترک

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

نمد پرداختکاری ترک

نمد پرداخت یکی از مهمترین ابزار‌های پرداخت است که در اشکال و نمونه‌های مختلفی ساخته می‌شود. این محصول در پولیش قالب، چدن، پولیش لوستر، پولیش آلومینیوم، پولیش برنج، پولیش فولاد کاربرد دارد. نام دیگر این محصول که در ایران استفاده می‌شود نمد ترکی است. قرار دادن نمد پرداختکاری ترک در کنار لوازم پرداختکاری ساب پولیش به صنعتگر این امکان را می‌دهد که سرعت کار را تا حد زیادی افزایش دهد.

فرچه کنفی1
فرچه کنفی1

معرفی نمد پرداختکاری ترک

نمد پولیش برای پرداخت فولاد، برنز، برنج، آلومینیوم و غیره استفاده می‌شود. همچنین از این ابزار برای پولیش لوستر و قالب‌گیری نیز استفاده می‌شود. فیلم پولیش به عنوان سطح کار استفاده می‌شود. برای اطمینان از چسبیدن گرد و غبار سنباده، چسب‌های مخصوصی روی سطح نمد اعمال می‌شود که از آن برای اصلاح خطوط و بی‌نظمی‌ها در سطوح مختلف استفاده می‌شود. این فرآیند اجازه می‌دهد تا کار تسمه سنباده انجام شود، اما بسیار مقرون به صرفه است. بنابراین این محصول جایگزین مناسبی برای سنباده‌های تسمه‌ای یا نواری است.

نمد پرداختکاری ترک یکی از ابزار‌هایی است که برای آبکاری و تکمیل فلزات قبل از فرآیند آبکاری استفاده می‌شود. معمولاً اندازه‌گیری در نمد تمام شده برای مصارف مختلف انجام و به عموم ارائه می‌شود. برای عمل پرداخت کاری و پولیش نیاز به لوازم پرداخت کاری ساب پولیش و نمد پرداختکاری ویژه داریم.

کاربرد نمد پرداختکاری ترک

نمد پرداختکاری بیشتر برای سطوح فلزی استفاده می‌شود، اما در قطعاتی مانند آلومینیوم، برنج، مس و فولاد نیز کاربرد دارد. علاوه بر این، نمد پرداختکاری ترک دارای ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر ضربه‌های خارجی است، بنابراین می‌توانید قطعه را با مواد عایق تجهیز کنید. در مرحله پرداخت تمام قطعات ساخته شده توسط ابزاری به نام نمد پرداختکاری و دستگاه پرداختکاری موشکی ساب پولیش صیقل داده می‌شود. این محصول در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، ساخت و ساز، الکترونیک، مبلمان و غیره کاربرد دارد.

این محصول از مواد پلیمری ساخته شده است که در برابر ضربه و سایش بسیار مقاوم است. خنک‌سازی در یک لایه نازک و نرم انجام می‌شود و می‌تواند به عنوان جایگزینی برای سنباده نواری استفاده شود. به نمد پرداختکاری، پولیش می‌گویند که برای صاف و براق شدن انواع سطوح به ویژه فلزات سخت استفاده می‌شود.

این محصول دارای خواصی مانند حرارت، مقاومت شیمیایی و وزن و ضربه بالا است. این محصول به راحتی قابل استفاده مجدد و شستشو بوده و در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، فولاد، آب و پسماند کاربرد دارد که برای دوام با PVC یا PU پوشانده شده‌اند. این کار باعث افزایش مقاومت آن در برابر رطوبت و عوامل خارجی می‌شود.

صفحه فلاپ,ابزاری پرکاربرد در پولیش
صفحه فلاپ,ابزاری پرکاربرد در پولیش

قیمت نمد پرداختکاری ترک

هزینه نمد پرداختکاری ترک بستگی به نوع تولید دارد. معمولاً نمد تکمیلی در ترکیه، آلمان، چین و ایران تولید می‌شود، بنابراین قیمت نمد تکمیلی در هر کشور متفاوت است. به همین دلیل است که قیمت نمد تکمیلی ساخت ترکیه بسیار گرانتر از سایر نمد‌های تکمیلی در کشورهای دیگر است. نمد‌های پولیش ماشینی دارای اندازه‌های کوچکتر و سبکتر هستند. بنابراین بسته به این مواد، قیمت نمد تکمیلی با توجه به نوع نمد پرداخت انتخابی تعیین می‌شود. اما با توجه به روند‌های روزانه بازار؛ نمی‌توان قیمت ثابتی را برای نمد پرداختکاری یا لوازمی مانند واکس ابی استیل تعیین کرد.

ویژگی ‌های نمد پرداختکاری ترک

نمد پرداختکاری ترک ویژگی‌ها و اشکال بسیاری دارد، به همین دلیل استفاده از آن در صنایع مختلف بسیار حائز اهمیت است. نمد به دلیل خاصیت محافظت در برابر حرارت، حرکت، سایش و غیره، از محبوب‌ترین لوازم پرداختکاری و پولیش مانند واکس پرداختکاری ساب پولیش محسوب می‌شود. در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی‌های نمد پرداختکاری می‌پردازیم.

  • انعطاف‌پذیری نمد

این محصول بسیار منعطف است و به راحتی به هر شکلی که بخواهید در می‌آید. این ویژگی محصول را بسیار منحصر به فرد می‌کند.

  • دارای عایق حرارتی

نمد پرداختکاری به راحتی دما‌های بسیار بالا یا پایین را تحمل می‌کند و در این دما‌ها عملکرد خوبی دارد.

  • بازیافت

نمد قابل بازیافت است، یعنی می‌توان چندین بار از آن استفاده کرد.

  • قابل شستشو

نمد پولیش قابل شستشو و تمیز کردن است. به همین دلیل از این ابزار در آب و فاضلاب نیز استفاده می‌شود.

  • مقاومت در برابر فشار و سایش

مهمترین ویژگی این نمد مقاومت آن در برابر فشار و سایش است. این ویژگی باعث می‌شود تا برای استفاده در صنایع مختلف گزینه ایده‌آلی باشد.

  • دارای مقاومت شیمیایی

مقاومت شیمیایی باعث می‌شود که نمد تحت تأثیر ضربه و تماس با اجسام قرار نگیرد. به همین دلیل از این محصول در صنایع متالورژی و پتروشیمی استفاده می‌شود.

  • دوام و ماندگاری بالا

سنسور پولیش بادوام است و به راحتی می‌توانید از آن برای مدت طولانی استفاده کنید. از کیفیت آن کاسته نمی‌شود و به مرور زمان نیاز به تغییر ندارد.

مزایای استفاده از نمد پرداختکاری ترک

نمد پرداختکاری ترک مزایای زیادی دارد، به‌همین دلیل همانند واکس سبز پرداختکاری از جمله ابزار پولیش هستند که  کاربرد فراوان در صنعت دارند. در این‌جا به برخی از مزایای نمد اشاره می‌کنیم:

  • نمد در برابر عواملی که به مرور زمان باعث آسیب فیزیکی به کار نمدی شده و سلامت آن را تهدید می‌کند بسیار مقاوم است.
  • واکس پرداخت و پولیش و نمد پرداختکاری ماندگاری طولانی دارند و می‌توانند تا پایان عمر خود بدون کاهش استحکام به کار خود ادامه دهد.
  • تنوع بالا مزیت دیگری است که همیشه بر تعداد طرفداران نمد پرداختکاری تأثیر می‌گذارد. زیرا می‌تواند نیاز هر سلیقه‌ای را برآورده کند.
  • نمد پولیش و صابون پولیش علاوه بر مقاومت در برابر عوامل آسیب‌رسان فیزیکی، می‌تواند در برابر مواد اولیه صیقلی شیمیایی کامل مقاومت کند و تحت هیچ شرایطی مقاومت خود را از دست نمی‌دهد.

 

  • گارانتی همیشه یکی از مهمترین مواردی است که افراد هنگام خرید هر چیزی به آن توجه می‌کنند و برایشان بسیار مهم است. اگر چنین وسیله‌ای مانند نمد دارای ضمانت کیفیت و کارایی باشد، با خیال راحت برای خرید آن اقدام می‌کنید.

سخن آخر

نمد پرداختکاری ترک ابزاری برای تکمیل فلزات مانند فلز، آهن، فولاد و غیره است و اندازه استاندارد آن جهت پولیش و پرداخت کاری فلز بین ۱۰ تا ۶۰ میلی‌متر است. نمد پرداختکاری یکی از لوازم پرداختکاری است که همیشه در حال گسترش است. اگر می‌خواهید پولیش یا پرداخت کاری انجام دهید، بهتر است ابتدا با سایر لوازم پرداختکاری مانند نمد و گیلانس پرداختکاری و ویژگی‌ها و کاربرد آن‌ها آشنا شوید.

اشتراک گذاری