واکس پرداخت کاری

واکس پرداخت کاری
واکس پرداخت کاری

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

واکس پرداخت کاری

واکس‌های مورد استفاده برای پولیش‌کردن، همواره یکی از اساسی‌ترین مواد در حرفه پرداخت کاری بوده و برای صیقلی و براق شدن انواع فلزات کاربرد دارند. این‌گونه واکس‌ها با رنگ‌های مختلف از یکدیگر مجذا شده و باتوجه به آن، برای مصارف مختلفی استفاده می‌شوند.

واکس پرداخت کاری در دستگاه‌ پرداختکاری و نمد پرداختکاری به‌کار می‌رود. وظیفه یک واکس پولیش در لوازم پرداخت کاری ساب پولیش برای انجام عملیات پرداختکاری، این است که نواقص و خراشیدگی‌های کوچک را رفع کند. بدین ترتیب ظاهر نهایی کار، براق و زیبا خواهد شد.

هر آنچه نیاز است در مورد ملزومات پرداختکاری و واکس پرداختکاری بدانید
هر آنچه نیاز است در مورد ملزومات پرداختکاری و واکس پرداختکاری بدانید

از این محصول برای پرداختکاری انواع فلزات مانند استیل، برنج، آلومینیوم، آهن، برنج، نقره و در مواردی مصنوعات چوبی و شیشه‌ای استفاده می‌شود. البته، واکس پرداختکاری با نام‌های واکس صنعتی، واکس استیل، واکس نمد و واکس گیلانس نیز شناخته می‌شود. هریک از رنگ‌های این واکس مختص استفاده در صنایع مختلف است و روی محصولات خاصی استفاده می‌شود.

شیوه استفاده از یک واکس پرداختکاری به این نحو است که در ابتدا نمد پرداخت کاری به دستگاه پرداختکاری موشکی ساب پولیش متصل می‌شود. سپس، به آن به اندازه نیاز واکس پرداختکاری اضافه شده تا مراحل پولیش‌کاری شروع شود. یعنی، به نمدِ بسته شده به دستگاه، کمی آب چسب اضافه می‌کنیم و بعد از آن مقداری سمباده و در آخر واکس یا صابون پولیش اضافه می‌شود. سپس، فلز موردنظر پرداخت کاری خواهد شد.

واکس پرداخت کاری فلزات چیست و چه کاربردی دارد؟
واکس پرداخت کاری فلزات چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع واکس پرداختکاری و کاربردهای آن‌ها

از انواع واکس پرداخت کاری برای صیقل دادن انواع سطوح استفاده می‌شود. علاوه‌بر زیبایی بالا، مقاومت آن در مقابل عوامل محیطی و جوی افزایش خواهد یافت. واکس‌ پرداختکاری ساب پولیش به دلیل رنگ و کارایی مختص به خود، دسته‌بندی شده که در موارد پایین به آن اشاره شده است:

واکس پرداخت کاری آبی

از واکس آبی استیل معمولا برای مرحله نهایی پولیش‌کاری استفاده می‌شود. این محصول می‌تواند سطوح دیگری مانند پلاستیکی، شیشه‌ای و طلقی را نیز صیقلی و براق کند. از این محصول برای جلادهی انواع محصولات و سطوح با خش بَری پایین استفاده می‌شود.

واکس پرداخت کاری سبز

واکس سبز نیز یکی از واکس‌های پرکاربرد در پرداختکاری است که امکان استفاده از آن روی انواع گیلانس پرداختکاری، کتان، نخی و پشمی را وجود دارد. البته، واکس سبز پرداختکاری در مقایسه با واکس آبی، میزان جلادهی و درخشان کنندگی کم‌تری دارد.

واکس پرداخت کاری قرمز

یک واکس پرداختکاری قرمز با نام واکس آهن و استیل نیز شناخته می‌شود. برای استفاده از این واکس معمولا از یک فرچه کنفی استفاده می‌نمایند. اصلی‌ترین ویژگی این محصول، رفع خط و خش‌های ناشی از استعمال سنباده است.

واکس پرداخت کاری صورتی

یک واکس پولیش‌کاری صورتی، کاربردی مثل واکس‌های پرداختکاری سبز و آبی دارد. این محصول در صنایعی مانند فرچه‌کاری استیل و کنفی مورد استفاده فراوان قرار گرفته است.

واکس پرداخت کاری مشکی

یکی دیگر از انواع واکس‌های پرداخت کاری که بر روی نمد استفاده می‌شود، واکس مشکی است. این محصول بیشترین کاربرد را در انجام عملیات پرداخت کاری دارد. از این واکس می‌توان روی انواع محصولات فلزی استفاده نمود.

واکس پرداخت کاری سفید

واکس سفید نیز مانند نوع مشکی آن، روی نمد و برای اغلب سطوح استفاده گسترده‌ای دارد. این واکس بیش از هر محصول دیگر جهت استفاده در صنایع سنگ مناسب است. به کمک قدرت جلادهندگی بالای آن می‌توان انواع سنگ‌ها را پولیش‌کاری نمود.

نمایندگی فروش لوازم و قطعات دستگاه پرداخت کاری موشکی ساب پولیش
نمایندگی فروش لوازم و قطعات دستگاه پرداخت کاری موشکی ساب پولیش

مزایای استفاده از واکس پرداختکاری

همان‌گونه که اطلاع دارید، واکس پولیش یکی از ابزارهای پرکاربرد در صنعت پرداختکاری بوده که در لوازم پرداختکاری ساب پولیش و نمد پرداختکاری به‌کار می‌رود. وظیفه این محصول در فرآیند پرداختکاری، این است که نواقص و خط و خش‌های ریز را از محو کرده و به کار، ظاهری براق و زیبا دهد.

واکس پولیش علاوه‌بر جلا دادن به سطوح، مانند یک لایه محفاظتی عمل کرده تا شفافیت آن را تحت هر شرایطی از خطرات مصون نگه‌دارد. علاوه‌بر موارد عنوان شده، یک واکس‌ پرداخت و پولیش می‌تواند از زنگ‌زدگی، خشک‌شدگی، ایجاد لکه‌ و سایر آسیب‌های سطحی جلوگیری کند.

البته، استفاده از واکس پرداختکاری مزایای دیگری نیز داردکه عبارتند از:

  • این واکس با کارایی مطلوب و عملکرد بالای خود می‌تواند در مصارف مختلف و به شکل وسیع به‌کار برود.
  • استفاده از این محصول باعث می‌شود تا سطح موردنظر صاف، صیقلی و یکدست شود.
  • این محصول تنوع بالایی دارد و می‌توان باتوجه به نیاز، واکس موردنظر را تهیه نمود.
  • یک واکس پولیش کاری باعث نمی‌شود که یک فلز زنگ بزند.
  • این واکس می‌تواند طول عمر و کیفیت انواع سطوح را بالا ببرد.
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری