دستگاه پولیش روتاری چیست؟ ویژگی و مزایای استفاده از آن

دستگاه پولیش روتاری چیست؟ ویژگی و مزایای استفاده از آن
دستگاه پولیش روتاری چیست؟ ویژگی و مزایای استفاده از آن

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

دستگاه پولیش روتاری چیست؟ ویژگی و مزایای استفاده از آن

دستگاه پولیش کاری روتاری را می‌توانیم یکی از بهترین و پرفروش‌ترین دستگاه‌های مورد استفاده در صنعت پرداختکاری معرفی کنیم که استفاده و نگهداری آن نسبت به دیگر دستگاه‌ها بسیار راحت‌تر است. این تجهیزات جزء پرکاربردترین وسایلی است که امروزه در حوزه دلیتینگ خودرو از آن استفاده می‌کنند.

فرچه کنفی پرداختکاری
فرچه کنفی پرداختکاری

در صورتی که برای صنعت یا شغل مورد نظر خود نیاز به خرید انواع دستگاه‌های پولیش کاری روتاری دارید می‌توانید تا آخر این قسمت با ما همراه باشید تا با مشخصات و ویژگی‌های این محصول کاربردی بیشتر آشنا شوید.

 

دستگاه پولیش روتاری چیست؟

به زبان ساده‌تر می‌توانیم بگوییم دستگاه پولیش روتاری از اصلی‌ترین لوازم پرداختکاری ساب پولیش است که استفاده از آن می‌تواند نقش مهمی در صاف و صیقلی کردن سطوح مختلف داشته باشد. با کمک این دستگاه می‌توان همه خط و خش‌ها و ایرادات موجود روی سطوح فلزی از جمله سطوح استیل را گرفته و این کار به افزایش درخشندگی این سطوح بیشترین کمک را می‌کند.

در حال حاضر شاهد استفاده از این تجهیزات در برخی صنایع هستیم اما روتاری کاربرد مهمی در صنعت خودروسازی داشته و از آن برای رفع خط و خش روی سطح بدنه خودرو استفاده می‌کنند.

دستگاه پرداخت کاری
دستگاه پرداخت کاری

مزایای استفاده از دستگاه پولیش روتاری

امروز استفاده از دستگاه پولیش روتاری دارای مزیت‌های فراوانی است. این محصول یکی از ضروری‌ترین لوازم پرداخت کاری ساب پولیش به حساب می‌آید و دارای ویژگی‌های مثبت و مزیت‌های گسترده‌ای است که در ادامه مهمترین آنها را برای شما شرح می‌دهیم:

  • با این دستگاه می‌توان به راحتی و در کمترین زمان انواع خط و خش‌های سطحی یا عمیق را به طور کامل برطرف کرد.
  • دستگاه روتاری نسبت به دیگر ابزارها و دستگاه‌ها از سرعت پرداخت بالاتری برخوردار بوده و سرعت عمل آن باعث شده است تا در صنعت خودروسازی از آن استفاده شود.
  • استفاده از این محصول می‌تواند تا حجم زیادی کیفیت کار را بهبود ببخشد به همین دلیل در چند سال اخیر جایگزین روش‌های سنتی شده و به وسیله آن می‌توان سطوح انواع خودروهای ایرانی و خارجی را کاملاً صاف و درخشان کرد.
  • در کنار استفاده از دیگر لوازم مهم مانند واکس پرداختکاری ساب پولیش می‌توان از این دستگاه استفاده کرد و در حالت کلی محدودیتی وجود ندارد.
  • کاربری این دستگاه بسیار راحت بوده و کار کردن با آن نیاز به تخصص خاصی ندارد.

 

ویژگی‌های دستگاه پولیش روتاری

این دستگاه دارای ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی است که از مهمترین آن می‌توانیم به دقت و سرعت بالای آن در لایه برداری اشاره کنیم. بر خلاف بسیاری از دستگاه‌ها که سرعت پایینی داشته یا ممکن است به بدنه خودرو آسیب وارد کنند این دستگاه با بالاترین کیفیت موجود همه نقص‌ها را برطرف کرده و لایه‌های اضافی به وجود آمده را از روی سطح فلزی مورد نظر پاک می‌کند.

برخی از گونه‌های این دستگاه به صورت چرخشی حول یک محور فعالیت می‌کنند و کیفیت کار آنها بالاتر است. اما توجه داشته باشید در صورتی که نیاز باشد از دستگاه چرخشی استفاده کنید باید آن را در اختیار یک فرد متخصص و با تجربه قرار دهید. زیرا این دستگاه‌ها سبب ایجاد گرمای زیاد می‌شوند اما نوع معمولی آن کاربری راحت‌تری داشته و از کیفیت فراوانی نیز برخوردار است.

 

نحوه کار با دستگاه پولیش روتاری

فرقی ندارد که می‌خواهید از کدام دستگاه‌های پولیش کاری استفاده کنید برای مثال هنگام کار کردن با دستگاه پرداختکاری موشکی ساب پولیش یا در زمان استفاده از دستگاه پولیش کاری روتاری نیاز است تا شما با ساز و کار این نوع دستگاه‌ها آشنا شده تا مشکلی در زمان استفاده برای شما ایجاد نشود. در مورد دستگاه‌های روتاری باید بگوییم که این تجهیزات از قسمت‌های مختلفی مانند پد پولیش، صفحه نگهدارنده، دکمه کنترل سرعت، دسته نگهدارنده و دکمه خاموش و روشن تشکیل شده است.

شما پس از اطلاع از قسمت‌های مختلف این وسیله به منظور کار کردن با آن باید با تنظیم سرعت و فاصله دست خود آن را روی سطح مورد نظر حرکت داده تا لایه نازک خط و خش از روی آن برداشته شود. پس از انجام این کار می‌توانید از محصولات جانبی مانند واکس پرداخت و پولیش به منظور یکسان کردن سطح استفاده کنید.

 

نکات مهمی که هنگام خرید دستگاه پولیش روتاری باید در نظر داشته باشید.

نکات فراوانی وجود دارد که در زمان خرید دستگاه پولیش روتاری باید آنها را در نظر داشته باشید این نکات عبارتند از:

  • در ابتدا به خوبی در مورد دستگاه تحقیق کرده تا بتوانید نوع مناسب و با کیفیت آن را خریداری کنید.
  • مطمئن شوید دستگاهی که خریداری می‌کنید دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است.
  • یک فروشگاه مطمئن و شناخته شده را در این زمینه انتخاب نمایید تا محصول نامرغوب و بی‌کیفیت به شما عرضه نشود.
  • بهتر است پس از استفاده از این دستگاه از انواع جلادهنده‌های مناسب مانند واکس سبز پرداختکاری استفاده کنید.
  • قبل از خرید در مورد این محصول به خوبی با کارشناسان فروش صحبت کرده و از مشخصات و ویژگی‌های فنی آنها آگاه شوید.
  • هنگام خرید تمام هزینه‌ها از جمله هزینه حمل و نقل و هزینه بسته‌بندی را در نظر گرفته و پس از برآورد هزینه‌ها این محصول را تهیه کنید.
  • در زمان خرید از فروشنده سوال کنید که آیا بلافاصله پس از استفاده از این دستگاه پولیش کاری می‌تواند از انواع محصولات جانبی مانند واکس ابی استیل استفاده کرد یا خیر.

 

جمع‌بندی

برای افزایش کیفیت سطح کار و صرفه‌جویی در هزینه و زمان بهتر است خرید و استفاده از دستگاه پولیش روتاری را در اولویت قرار دهید. این دستگاه با بالاترین تکنولوژی روز جهان ساخته شده است و نسبت به برخی دستگاه‌های قدیمی و سنتی می‌تواند سطوح فلزی مختلف از جمله انواع خودرو را کاملاً صاف و یکدست کرده و هرگونه خط و خش را از روی آنها برطرف کند.

به جرات می‌توانیم بگوییم استفاده از این مدل دستگاه‌ها باعث زیباتر شدن سطوح فلزات مختلف از جمله سطح اتومبیل‌ها شده و نیاز است تا شما از بهترین و با کیفیت‌ترین نوع این دستگاه‌ها استفاده کنید.

اشتراک گذاری