کاربرد و استفاده از هواکش پرداختکاری

کاربرد و استفاده از هواکش پرداختکاری
کاربرد و استفاده از هواکش پرداختکاری

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

کاربرد و استفاده از هواکش پرداختکاری

هواکش پرداخت کاری، یک نوع هواکش صنعتی است که به ‌شکل ویژه، برای بکارگیری در محیط‌های پرداختکاری طراحی شده‌است. همواره، حین استفاده از لوازم پرداختکاری ساب پولیش، ممکن است آلودگی‌هایی در محیط کار ایجاد شود. بنابراین، طی این فرآیند، قطعا محیط پرداخت نیاز به تهویه مناسب خواهد داشت. در ادامه، به برخی از کاربردهای هواکش در فرایند پرداخت اشاره می‌کنیم:

دستگاه فرز انگشتی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
دستگاه فرز انگشتی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • حذف گرد و غبار و ذرات معلق از محیط:

در حین انجام پرداخت کاری، ذرات معلق فلزی و گرد و غبار تولید می‌شود. هواکش‌ها این ذرات را به خارج از محیط کاری منتقل می‌کنند تا هوای محیط پرداخت، قابل تنفس و سالم باقی بماند.

  • افزایش ایمنی و بهداشت محیط کار:

توصیه ما استفاده از ماسک مناسب، به هنگام کار با موادی مانند صابون پولیش و سایر لوازم پرداخت کاری ساب پولیش در حین کار است. اما نمی‌توان از نقش هواکش پرداختکاری، در حین استفاده از لوازم پولیش هم، غافل شد. هواکش پرداختکاری، سبب پیشگیری از بیماری‌های ریوی ناشی از بخارات شیمیایی موادی مشابه واکس سبز پرداختکاری، در کارکنان می‌شود.

  • جلوگیری از آتش‌سوزی و انفجار:

بعضی از ذرات تولید شده در پرداختکاری و هم چنین دستگاه‌های موجود در محیط پرداخت مانند دستگاه پرداختکاری موشکی ساب پولیش، قابلیت اشتعال دارند. هواکش‌ها با تخلیه این ذرات از محیط، خطر آتش‌سوزی و انفجار را کاهش می‌دهند.

  • بهتر شدن کیفیت پرداخت:

هواکش‌ها با ایجاد تهویه مناسب، موجب می‌شوند ذرات معلق حاصل از دستگاه گیلانس پرداختکاری، مجددا بر روی سطح کار ننشینند و کیفیت محصولات افزایش یابد.

  • کنترل دما و حرارت:

هواکش‌ها، به کنترل دمای محیط کاری کمک می‌کنند. به عنوان مثال، واکس‌ پرداختکاری و پولیش، معمولاً در حین کار حرارت دیده و بخاراتی تولید می‌کند که ممکن است دارای مواد شیمیایی مضر باشد. هواکش‌های پرداختکاری، با کشش این بخارات و تهویه هوای محیط، ایمنی محیط پرداخت را تأمین می‌کنند.

واکس پرداخت کاری چیست؟+استعلام و خرید واکس استیل
واکس پرداخت کاری چیست؟+استعلام و خرید واکس استیل

ویژگی‌های هواکش پرداختکاری

هواکش‌های پرداخت کاری، عموما دارای فیلترهای قوی هستند و می‌توانند محیط کار را تمیز و قابل تنفس نگه دارند. این فیلترها،  مشابه فیلترهای هپا (HEPA) یا فیلترهای کربنی هستند که توانایی جذب بخارات حاصل از موادی مانند واکس آبی استیل و غیره را دارند. هواکش‌ها در انواع متفاوتی مشابه هواکش‌های رومیزی، دیواری و سقفی موجود هستند. انتخاب نوع هواکش، به ابعاد محیط کار، میزان گرد و غبار تولید شده و بودجه در دسترس پرداختکاران دارد.

هرچه میزان مکش هواکش پرداخت کاری بیشتر باشد، قابلیت بهتری را در تهویه هوا از خود نشان خواهد داد. ساختار این هواکش‌ها، به‌ صورتی طراحی شده‌است که در برابر سایش و خوردگی مقاوم باشند، زیرا محیط‌های پرداختکاری، غالبا شامل ذرات فلزی و مواد شیمیایی هستند. بسیاری از هواکش‌های پرداختکاری، حاوی سیستم‌های کاهش نویز هستند تا سطح صدای تولید شده در هنگام کار را به حداقل برسانند.

سندبلاست چیست؟ نحوه استفاده از sandblast + (معرفی تکنولوژی جایگزین)
سندبلاست چیست؟ نحوه استفاده از sandblast + (معرفی تکنولوژی جایگزین)

کلام پایانی

هواکش‌های پرداختکاری با ویژگی‌های مخصوص خود، برای استفاده در محیط‌های صنعتی طراحی شده‌اند. استفاده از ابزارهایی مانند واکس پرداختکاری ساب پولیش، موجب آزاد شدن بخارات شیمیایی زیادی در محیط کار می‌شود. بنابراین، استفاده از هواکش پرداختکاری در محیط، می‌تواند به‌طور مؤثری هوا را تمیز کرده و ایمنی و بهداشت محیط کار را تضمین کند.

اشتراک گذاری